Посадові інструкції
https://rada.info/upload/users_files/20556142/a71f93ce25c3d365f65fdcd27fd35513.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/a12d87307506dcb9eb8da65cd9b1b6fa.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/bdd71a4b74dbf18595ad7cbf0c6b1fb3.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/1748b1f949cd26f83239c6495be4b1d4.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/98aa3896e49876f29537560f477fa78d.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/4b910bfe21bd1984a578a768e28d22db.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/b68bf561377138b0f98aa57b2001732f.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/1165b9805a70764bb1fdeb48968ebf29.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/ef98647d050dfccafd7d8e5badc553e8.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/3f4596b58657ad0c231acd7566cdd13a.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/405f2e7502ae855915bc7e80284c4b25.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/601a2c01b57b9409c45c3c48f16c39a2.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/98c200b77981500d5352d19022a6e3ba.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/c34daa3cd5ffef4baca3c30f29c7b19e.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/b8e81966cf6fcb39b09b28fede5e2e82.docx
https://rada.info/upload/users_files/20556142/9485b303003407bfa03dac4e23ee166f.docx
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор
Микуличинського ліцею
___________ Я.В.Венгриняк
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ВИХОВАТЕЛЯ
ГРУПИ ПРОДОВЖЕНОГО ДНЯ Микуличинського ліцею
- Загальні положення
- Ця посадова інструкція розроблена на основі тарифно-кваліфікаційної характеристики вихователя. Під час складання інструкції враховано також рекомендації організації служби охорони праці в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України.
- Вихователь призначається на посаду й звільняється з неї директором Микуличинського ліцею.
- Вихователь повинен мати повну або базову вищу педагогічну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
- Вихователь підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з виховної роботи.
- У своїй діяльності вихователь керується Конституцією й законами України, Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, органів управління освітою всіх рівнів з питань освіти й виховання учнів; правилами й нормами охорони праці, техніки безпеки й протипожежного захисту, а також Статутом школи (у тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами й розпорядженнями директора, даною інструкцією), трудовим договором. Вихователь дотримується Конвенції про права дитини.
- Функції
Основними напрямами діяльності вихователя є:
-
- Опікування учнями й нагляд за ними під час їхнього перебування у виховних групах школи.
- Організація й проведення позаурочної навчально-виховної роботи в закріпленій за ним групі.
- Посадові обов’язки
Вихователь виконує такі посадові обов’язки:
-
- Планує, організовує та здійснює виховання учнів.
- Проводить повсякденну роботу, яка забезпечує створення умов для соціально-психологічної реабілітації учнів, їх соціальної та трудової адаптації.
- Організовує самостійну роботу учнів із закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках.
- Створює сприятливі умови для формування учнівського колективу та надає кваліфіковану допомогу учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань.
- Організовує індивідуальну, групову та колективну роботу учнів.
- Організовує дозвілля учнів.
- Формує в учнів ціннісні орієнтації.
- Здійснює заходи, спрямовані на збереження та зміцнення здоров’я учнів, на їх психічний та фізичний розвиток.
- Проводить роботу по вихованню позитивного ставлення до суспільно корисної праці.
- Надає допомогу батькам або особам, які їх замінюють, у вихованні учнів.
- Використовує різноманітні прийоми, методи й засоби виховання та навчання школярів.
- Планує й проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їх індивідуальних особливостей.
- Спільно з медичними працівниками забезпечує збереження й зміцнення здоров’я учнів, здійснює заходи, які сприяють їхньому психофізіологічному розвитку.
- Приймає дітей за встановленим порядком від батьків (осіб, які їх замінюють) чи вчителів школи; організовує дотримання учнями режиму дня, виконання ними домашніх завдань, надає їм кваліфікаційну допомогу в навчанні, організації відпочинку й здобутті додаткової освіти, залучаючи їх до художньої й науково-технічної творчості, роботи спортивних секцій, гуртків та інших об’єднань за інтересами.
- Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них культуру поведінки, відповідальне ставлення до навчання, праці, повагу до прав людини, проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, позбавлення від шкідливих звичок.
- Надає допомогу в організації самоуправління в учнівському колективі.
- Вивчає індивідуальні здібності, інтереси й нахили учнів, їхню поведінку в сім’ї, житлово-побутові умови проживання сім’ї, взаємини учнів з батьками чи особами, які їх замінюють.
- Забезпечує в стосунках з учнями дотримання їхніх прав і свобод.
- Веде у встановленому порядку документацію й звітність.
- Бере участь у роботі педагогічної ради школи.
- Проходить періодичний медичний огляд.
- Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у роботі методичних об’єднань та інших формах методичної роботи.
- Дотримується етичних норм поведінки, які відповідають громадському статусу вчителя, у школі, побуті, громадських місцях.
- Створює умови для безпечного здійснення навчального процесу, ретельного дотримання правил техніки безпеки, санітарних та протипожежних правил; негайно сповіщає адміністрацію школи про випадки виявлення в учнів зброї, пожежо- й вибухонебезпечних предметів та пристроїв, отрут, наркотичних і токсичних речовин, інших, вилучених із цивільного вжитку речей.
- Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
- Вносить пропозиції щодо покращення й оздоровлення умов здійснення освітнього процесу, а також повідомляє керівників про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують працездатність учнів.
- Проводить інструктаж учнів з техніки безпеки під час проведення виховних заходів з обов’язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.
- Організовує вивчення учнями правил охорони праці, правил дорожнього руху, поведінки в побуті, на воді тощо.
- Права
Вихователь має право на:
-
- Участь в управлінні школою відповідно порядку, визначеного Статутом школи.
- Захист професійної честі й гідності.
- Ознайомлення зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, надання відповідних пояснень.
- Захист своїх інтересів самостійно чи через представника, у тому числі адвоката у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов’язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
- Конфіденційність дисциплінарного розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
- Вільний вибір і використання методик навчання й виховання, навчальних посібників і матеріалів, підручників, методів оцінювання знань учнів.
- Підвищення у встановленому порядку своєї кваліфікації.
- Проходження атестації на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
- Надання учням під час занять і перерв обов’язкових для виконання розпоряджень, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, прагнення учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках і в порядку, визначених відповідними правилами.
- Відповідальність
- Вихователь несе відповідальність за життя і здоров’я учнів групи, за дотримання їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
- За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, визначених цією Інструкцією, вихователь несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
- За застосування, у тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаним із фізичним чи психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вихователь може бути звільнений з посади відповідно до трудового законодавства і Закону України «Про освіту».
- За навмисно завдані школі чи учасникам освітнього процесу у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків збитки вихователь несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим чи цивільним законодавством.
- Взаємовідносини
Вихователь:
-
- Працює за графіком, складеним, виходячи з 30-годинного робочого тижня, і затвердженим директором школи.
- Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх вихователів на умовах погодинної оплати.
- Самостійно планує свою роботу на навчальний рік і навчальний семестр. План роботи затверджується заступником директора школи з виховної роботи.
- Подає заступнику директора школи з виховної роботи письмовий звіт про свою діяльність за певний період роботи (семестр, навчальний рік).
- Одержує від директора школи та його заступників інформацію нормативно-правового й організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами.
- Працює в тісній взаємодії з учителями, класними керівниками й батьками учнів (особами, які їх замінюють): систематично здійснює обмін інформацією з питань, які належать до його компетенції, з адміністрацією та вчителями школи.
З посадовою інструкцією ознайомився:
Посадова інструкція
вчителя-логопеда
- Загальні положення
- Посадову інструкцію розроблено на основі кваліфікаційної характеристики учителя-логопеда та Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про логопедичні пункти системи освіти.
- Посада вчителя-логопеда належить до посади педагогічних працівників.
- Призначається та звільняється з посади директором школи.
- Працює в режимі встановленого йому за тарифікацією тижневого навантаження відповідно до розкладу навчальних занять та тимчасових змін до нього, бере участь в обов’язкових планових загальношкільних заходах.
- У канікулярний період залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує тижневого навантаження.
- Може бути залученим до викладання спецкурсів, ведення факультативів, гуртків.
- Може викладати інші предмети після проходження курсової підготовки з даних предметів.
- На час відпустки, тимчасової непрацездатності (відсутності на роботі з інших причин) обов’язки вчителя-логопеда може виконувати інший педагогічний працівник з відповідною освітою.
- У роботі керується такими нормативними документами: Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», Указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України та органів управління освітою всіх рівнів з питань навчання та виховання учнів, трудовим законодавством, правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежної охорони, а також Статутом, локальними правовими актами Центру(в тому числі Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами й розпорядженнями директора, цими Посадовими обов’язками), колективним трудовим договором. Дотримується Конвенції про права дитини.
2. Завдання та обов’язки
-
- Планує, проводить навчальну, виховну, корекційно-розвиткову, реабілітаційну роботу з дітьми, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку. Забезпечує умови для засвоєння ними відповідних навчальних та корекційно-розвиткових програм з урахуванням порушень, вікових, індивідуальних особливостей дітей, сприяє їх соціальній реабілітації та адаптації, профорієнтації.
- Вивчає і фіксує динаміку розвитку дітей, виробляє оптимальну педагогічну стратегію, проектує шляхи навчання, виховання, реабілітації та соціальної адаптації кожної дитини.
- Обирає ефективні форми, методи, засоби навчально-вихов6ного, корекційно-реабілітаційного процесу.
- Дотримується педагогічної етики, поважає гідність дитини, учня, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
- Вимагає від учнів дотримання статуту освітньої установи.
- Контролює забезпечення здорових і безпечних умов навчання, виховання, праці.
- Підтримує зв’язки з батьками, надає їм консультативну педагогічну допомогу з питань освіти, фізичного і психічного розвитку їх дітей.
- Систематично підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
- Використовує різноманітні ефективні форми, прийоми й методи навчання.
- Застосовує в своїй діяльності сучасні технічні засоби навчання, ІКТ.
- Веде в установленому порядку шкільну документацію. Забезпечує підготовку та подання звітної документації встановленого зразка.
- Виконує правила і дотримується норм охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу.
- Оперативно повідомляє дирекцію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
- Чергує по школі відповідно до графіку чергувань на перервах між заняттями, а також за 20 хв. до початку і протягом 20 хв. після закінчення занять, супроводжує учнів на другий сніданок.
- Проходить обов’язкове періодичне медичне обстеження.
- Відповідає за стан закріпленого за ним навчального кабінету або іншого приміщення, наочності, навчально-методичного забезпечення.
- Організовує поповнення кабінету обладнанням, приладами та іншими матеріалами, приймає матеріальні цінності (крім меблів) під відповідальність на збереження на підставі відповідних документів, забезпечує зберігання підзвітного майна. Бере участь в інвентаризації та списуванні майна кабінету;
- Дотримується Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, умов трудового договору та інших правових актів школи.
- Бере участь у роботі педагогічної ради школи і нарадах, які проводяться адміністрацією школи.
- Проходить чергову атестацію у порядку передбаченому МОН.
- Проходить періодичні медичні огляди.
3. Права
Самостійно обирати форми, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів.
-
- Брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів, органів самоврядування школи, в заходах, пов’язаних з організацією освітньої роботи.
- Обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
- Проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
- Проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу.
- Вносити керівництву Центру та органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення освітньої роботи.
4. Відповідальність
Несе відповідальність:
-
- За неналежне виконання або невиконання обов’язків, визначених цією посадовою інструкцією.
- За порушення трудової дисципліни.
- За вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
- За заподіяння матеріальної шкоди навчальному закладу.
- За неналежне виконання вимог, визначених статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку.
- За систематичне порушення Статуту школи, Правил внутрішнього трудового розпорядку, невиконання посадових обов’язків, умов трудового договору звільняється з роботи згідно із законодавством України.
5. Повинен знати
5.1. Конституцію України; Закони України; акти Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо освітньої галузі.
5.2. Накази та розпорядження Міністерства освіти і науки України; Декларацію прав і свобод людини; Конвенцію ООН про права дитини,інші нормативно-правові акти, що регламентують освітню діяльність в загальноосвітньому закладі.
5.3. Мати знання в обсязі вищої педагогічної освіти зі спеціальності «Корекційна освіта (за нозологіями)» (логопедія, сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, олігофренопедагогіка); цілі, принципи, зміст навчання, виховання, корекції, реабілітації дітей з фізичними або розумовими вадами; загальні та спеціальні психолого-педагогічні дисципліни, анатомо-фізіологічні та клінічні основи дефектології, психофізіологію розвитку аномальних дітей; програмно-методичні документи і матеріали для роботи з дітьми, які мають фізичні або розумові вади; ефективні методи, форми, принципи, прийоми, засоби корекційно-розвиткового навчання і виховання, індивідуальні характеристики учнів; вимоги до оснащення та обладнання навчальних кабінетів, класів; організацію управління, нормативне забезпечення, соціальні, культурні, інші умови діяльності освітніх установ дефектологічного профілю; сучасні досягнення педагогічної дефектологічної науки і практики, Конвенції про права дитини та права інвалідів, Закони України в галузі освіти, підзаконні, нормативно-правові акти та документи з питань навчання та виховання дітей з аномаліями у розвитку.
5.4. Основи роботи з текстовими редакторами, електронними таблицями, електронною поштою та браузерами, мультимедійним обладнанням.
5.4. Правила внутрішнього трудового розпорядку Центру; правила з охорони праці та пожежної безпеки.
6. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Для реалізації своїх обов’язків взаємодіє із:
-
- Педагогічними працівниками навчального закладу.
- Адміністрацією навчального закладу.
- Логопедичними пунктами системи освіти.
- Органами охорони здоров’я.
- У період канікул, що не співпадають з відпусткою, учитель-логопед залучається адміністрацією Центру до педагогічної, методичної або організаційної роботи у межах часу, що не перевищує навчального навантаження до початку канікул.
- Учитель-логопед замінює у визначеному порядку тимчасово відсутніх педагогів на умовах погодинної оплати і за тарифікацією (залежно від терміну заміни).
- Одержує від дирекції НРЦ матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, під розписку знайомиться з відповідними документами.
- Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з педагогічними працівниками Центру (завідуючим кабінетом, керівником методичного осередку, класними керівниками) та дирекцією школи.
- Самостійно планує свою навчальну роботу на півріччя, погоджує планування із керівником методичного осередку, заступником директора з навчальної роботи та подає на затвердження директорові НРЦ у визначені терміни.
- Не менше 2 разів на рік проходить інструктаж з питань охорони праці і безпеки життєдіяльності. У своїй роботі підзвітний директорові Центру, а у вирішенні питань організації освітнього процесу безпосередньо підпорядкований заступнику директора з навчальної роботи, відповідальному за викладання предмета.
- Надає заступникові директора з навчальної роботи передбачену звітність за семестр та за рік.
7. Кваліфікаційні вимоги
-
- Вчитель-логопед із кваліфікаційною категорією «спеціаліст» має повну вищу педагогічну освіту (за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра), як правило, зі спеціальності «корекційна освіта», «дефектологія (логопедія)»; здатний забезпечувати засвоєння учнями навчально-корекційних програм; знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; знає теоретичні основи та сучасні досягнення логопедії; використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі; вміє вирішувати педагогічні проблеми, установлювати контакт з учнями, батьками, колегами; дотримується педагогічної етики, моральних норм.
- Вчитель-логопед із кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії» відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст», та постійно вдосконалює свій професійний рівень; застосовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів; володіє сучасними освітніми технологіями, методами корекційної роботи, різними формами роботи з учнями/вихованцями; застосовує інноваційні технології у навчально-виховному процесі; обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту; користується авторитетом серед колег, учнів та їхніх батьків.
- Вчитель-логопед із кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії» відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії», та використовує методи компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчально-корекційного процесу; володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням характеру мовленнєвих порушень дітей, їхніх здібностей; упроваджує перспективний педагогічний досвід; формує навички самостійно працювати над розвитком свого мовлення, над подоланням мовленнєвих порушень; лаконічно, образно і виразно подає матеріал; уміє аргументувати свою позицію.
- Вчитель-логопед із кваліфікаційною категорією «спеціаліст вищої категорії» відповідає вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії», та володіє інноваційними навчально-корекційними методиками й технологіями, активно використовує їх та поширює у професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій навчання; продукує оригінальні, інноваційні ідеї; застосовує нестандартні форми проведення занять; вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально- виховного процесу в навчальному закладі.
8.Взаємовідносини
(зв’язки) за посадою
Для реалізації своїх обов’язків взаємодіє із:
-
- Педагогічними працівниками навчального закладу.
- Адміністрацією навчального закладу.
- Логопедичними пунктами системи освіти.
- Органами охорони здоров’я.
- У період канікул, що не співпадають з відпусткою, учитель-логопед залучається адміністрацією Центру до педагогічної, методичної або організаційної роботи у межах часу, що не перевищує навчального навантаження до початку канікул.
- Учитель-логопед замінює у визначеному порядку тимчасово відсутніх педагогів на умовах погодинної оплати і за тарифікацією (залежно від терміну заміни).
- Одержує від дирекції НРЦ матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного характеру, під розписку знайомиться з відповідними документами.
- Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з педагогічними працівниками Центру (завідуючим кабінетом, керівником методичного осередку, класними керівниками) та дирекцією школи.
- Самостійно планує свою навчальну роботу на півріччя, погоджує планування із керівником методичного осередку, заступником директора з навчальної роботи та подає на затвердження директорові НРЦ у визначені терміни.
- Не менше 2 разів на рік проходить інструктаж з питань охорони праці і безпеки життєдіяльності. У своїй роботі підзвітний директорові Центру, а у вирішенні питань організації освітнього процесу безпосередньо підпорядкований заступнику директора з навчальної роботи, відповідальному за викладання предмета.
- Надає заступникові директора з навчальної роботи передбачену звітність за семестр та за рік.
Посадову інструкцію отримав (-ла)
і з її змістом ознайомлений (-а) __________ ____________________
__________ ____________________
__________ ____________________
|
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Микуличинського ліцею
___________Я.В.Венгриняк
|
|
Посадові обов’язки учителя-дефектолога
|
|
|
|
|
|
|
- Загальні положення
- Дана посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права і відповідальність учителя-дефектолога.
- Учитель-дефектолог відноситься до категорії фахівців.
- Учитель-дефектолог призначається на посаду і звільняється з посади в установленому чинним трудовим законодавством порядку наказом керівника освітньої установи.
- Посадове підпорядкування:
1.4.1
|
Пряме підпорядкування
|
керівнику освітньої установи
|
1.4.2.
|
Додаткове підпорядкування
|
заступнику керівника
|
1.4.3
|
Віддає розпорядження
|
‑‑‑
|
1.4.4
|
Працівника заміщає
|
особа, призначена у встановленому порядку
|
1.4.5
|
Працівник заміщає
|
‑‑‑
|
- Кваліфікаційні вимоги до учителя-дефектолога:
2.1.
|
Освіта*
|
вища професійна
|
2.2.
|
Досвід роботи
|
від 2 років
|
2.3.
|
Знання
|
Конституцію України.
Закони України, постанови і рішення Уряду України й органів керування освітою з питань освіти.
Конвенцію про права дитини.
Вікову і спеціальну педагогіку і психологію.
Анатомо-фізіологічні і клінічні основи дефектології.
Методи і прийоми попередження і виправлення відхилень у розвитку учнів (вихованців).
Нормативні і методичні документи з питань професійної і практичної діяльності.
Програмно-методичну літературу по роботі з учнями (вихованцями), що мають відхилення в розвитку.
Новітні досягнення дефектологічної науки.
Правила і норми охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту.
|
2.4.
|
Навички
|
роботи зі спеціальності
|
2.5.
|
Додаткові вимоги
|
−
|
- Документи, які регламентують діяльність учителя-дефектолога
3.1 Зовнішні документи:
Законодавчі і нормативні акти стосовно роботи, що виконується.
3.2 Внутрішні документи:
Статут освітньої установи, Накази і розпорядження директора освітньої установи; Положення про відділення, Посадова інструкція вчителя-дефектолога, Правила внутрішнього трудового розпорядку.
- Посадові обов'язки учителя-дефектолога
Учитель-дефектолог:
4.1. Здійснює роботу, спрямовану на максимальну корекцію відхилень у розвитку учнів (вихованців).
4.2. Обстежує учнів (вихованців), визначає структуру і ступінь виразності наявного в них дефекту.
4.3. Комплектує групи для занять з урахуванням психофізичного стану учнів (вихованців).
4.4. Проводить групові й індивідуальні заняття по виправленню відхилень у розвитку, відновленню порушених функцій.
4.5. Працює в тісному контакті з вчителями і вихователями, відвідує заняття й уроки.
4.6. Консультує педагогічних працівників і батьків (осіб, їх що заміняють) по застосуванню спеціальних методів і прийомів надання допомоги дітям, що мають відхилення в розвитку.
4.7. Веде необхідну документацію.
4.8. Сприяє формуванню загальної культури особистості, соціалізації, усвідомленого вибору й освоєння професійних програм.
4.9. Використовує різноманітні форми, прийоми, методи і засоби навчання в рамках державних стандартів.
4.10. Реалізує освітні програми.
4.11. Забезпечує рівень підготовки учнів (вихованців), що відповідає вимогам державного освітнього стандарту, і несе відповідальність за їх реалізацію не в повному обсязі.
4.12. Дотримує права і свободи учнів (вихованців), що містяться в Законі України "Про освіту", Конвенції про права дитини.
4.13. Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію.
4.14. Бере участь у діяльності методичних об'єднань і інших формах методичної роботи.
4.15. Здійснює зв'язок з батьками (особами, їх що заміняють).
4.16. Виконує правила і норми охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту.
4.17. Забезпечує охорону життя і здоров'я учнів в період освітнього процесу.
- Права учителя-дефектолога
Учитель-дефектолог має право:
5.1. Знайомитися з проектами рішень керівництва підприємства стосовно його діяльності.
5.2. Подавати пропозиції з удосконалення роботи, пов'язаної з передбаченими даною інструкцією обов'язками.
5.3. В межах своєї компетенції повідомляти безпосередньому керівнику про всі недоліки в діяльності підприємства (структурного підрозділу, окремих працівників), виявлені у процесі виконання своїх посадових прав і обов'язків і вносити пропозиції по їх усуненню.
5.4. Запитувати особисто або за дорученням безпосереднього керівника від керівників підрозділів і інших спеціалістів інформацію і документи, необхідні для виконання його посадових обов'язків.
5.5. Залучати спеціалістів усіх (окремих) структурних підрозділів до вирішення задач, покладених на нього (якщо це передбачено положеннями про структурні підрозділи, якщо ні - то з дозволу керівника організації).
5.6. Вимагати від керівництва підприємства, свого безпосереднього керівника надання допомоги у виконанні обов'язків, передбачених даною посадовою інструкцією.
- Відповідальність учителя-дефектолога
Учитель-дефектолог несе відповідальність:
6.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов'язків, передбачених даною посадовою інструкцією, - у межах, визначених чинним трудовим законодавством України.
6.2. За правопорушення, здійснені в процесі виконання своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним і цивільним законодавством України.
6.3. За причинені матеріальні втрати - в межах, визначених чинним трудовим і цивільним законодавством України.
- Умови роботи учителя-дефектолога
Режим роботи учителя-дефектолога визначається згідно з Правилами внутрішнього трудового розпорядку, встановленими на підприємстві.
- Умови оплати праці
Умови оплати праці учителя-дефектолога визначаються згідно з Положенням про оплату праці персоналу.
- Кінцеві положення
- Дана Посадова інструкція складена в двох екземплярах, один із яких зберігається у Підприємства, інший — у працівника.
- Задачі, Обов'язки, Права і Відповідальність можуть бути уточнені відповідно до зміни Структури, Задач і Функцій структурного підрозділу і робочого місця.
- Зміни і доповнення до даної Посадової інструкції вносяться наказом керівника освітньої установи.