A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Микуличинський ліцей Яремчанської міської ради
Івано-Франківська область

Статут опорного закладу 2022/2023 н.р.

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням Яремчанської міської ради 19.07.2022 р. №348-27/2022

Микуличинського ліцею

Яремчанської міської ради

Івано-Франківської області (нова редакція)

С.Микуличин 2022

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Опорний заклад загальної середньої освіти - Микуличинський ліцей Яремчанської міської ради Івано-Франківської області (скорочена назва - Микуличинський ліцей) є правонаступником Микуличинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Яремчанської міської ради Івано-Франківської області, свідоцтво про Державну реєстрацію серія АОО №358959 від 15.02.1995 року, ідентифікаційний код 20556142.

1.2. Засновником Опорного закладу загальної середньої освіти Микуличинського ліцею є територіальна громада м. Яремче в особі Яремчанської міської ради (далі – Засновник). Уповноваженим органом Засновника з питань освіти є Управління освіти виконавчого комітету Яремчанської міської ради.

1.3. Повна назва закладу освіти: Микуличинський ліцей Яремчаснької міської ради Івано-Франківської області.

1.4. Скорочена назва закладу освіти: Микуличинський ліцей.

1.5. Майно Микуличинського ліцею перебуває в комунальній власності територіальної громади в особі Яремчанської міської ради на основі ухвали сесії ХХІ скликання «Про комунальне майно міста і організацію управління ним від 29.12.1992 року і закріплене на правах оперативного управління на підставі: свідоцтва на право власності на нерухоме майно( серія ЯЯЯ №715089), витягу з Єдиного Державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців ( 11.02.2005, №1 122 120 0000 000034), витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (номер витягу НВ-2603033792017, НВ-2602446872017, НВ-2602185702016), витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності нежитлових будівель ( реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна 1809857326110).

1.6.Місцезнаходження Микуличинського ліцею: 78590 участок Горби,30 с. Микуличин Яремчанської міської ради Івано-Франківської області miculschool@gmail.com., 0343439 294.

1.7. Микуличинський ліцей є юридичною особою, може мати самостійний баланс, власний рахунок в установах Державного казначейства та банках, печатку з зображенням Державного Герба України, штамп, бланки зі своїм найменуванням, ідентифікаційний номер. Код ЄДРПОУ 20420514.

1.8. У своїй діяльності заклад керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про освітній округ, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.

1.9. Засновник Микуличинського ліцею або уповноважена ним особа (посадова особа): - затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом; - затверджує положення про конкурс на посаду керівника Микуличинського ліцею та склад конкурсної комісії; - приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника Микуличинського ліцею; - затверджує за поданням Микуличинського ліцею стратегію розвитку ліцею; - фінансує виконання стратегії розвитку Микуличинського ліцею, у тому числі здійснення ліцеєм інноваційної діяльності; - утворює та ліквідує структурні підрозділи Микуличинського ліцею ; - здійснює контроль за використанням Микуличинським ліцеєм публічних коштів; - здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками; - затверджує кошторис Микуличинського ліцею, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання; - реалізує інші права, передбачені Законом України «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність Микуличинського ліцею, що здійснюється ним у межах його автономних прав,визначених законом та установчими документами. Засновник або уповноважена ним особа може делегувати окремі свої повноваження органу управління Микуличинського ліцею та піклувальній раді ліцею.

1.10. Головна мета опорного закладу є: - створення єдиного освітнього простору, - забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти; - створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання; - раціонального і ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів округу, їх модернізації.

1.11. Основними завданнями опорного закладу є: - забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту; - створення умов для стійкого розвитку загальної середньої освіти на основі та з урахуванням потреб суспільства й економіки держави; - вирівнювання умов для одержання всіма учнями повноцінної освіти, у тому числі шляхом реалізації допрофільної підготовки й профільного навчання, освітніх програм професійної підготовки й додаткової освіти в структурі загальноосвітньої школи; - забезпечення доступу школярів до якісних знань за рахунок використання дистанційних форм навчання, транспортних схем доставки учнів у опорні заклади загальної середньої освіти, інтеграції загальноосвітньої школи з установами додаткової, початкової, середньої, вищої професійної освіти; - створення умов для всебічної підготовки учнів до самостійного життя, праці, соціального й професійного самовизначення на основі посилення взаємозв'язків загальноосвітньої установи з виробничими, іншими структурами конкретної території, забезпечення допрофесійної спеціалізації шкіл. - виховання в учнів шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій та звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй; - формування соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення; - виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до своїх обов’язків; - розвиток природних здібностей і обдарованості учнів, потреби і вміння самовдосконалюватися; - забезпечення реалізації права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань; - виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів; - створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство; - реалізація державної політики у галузі освіти.

1.12. У своїй діяльності Опорний заклад Микуличинський ліцей керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно-правовими актами, цим Статутом.

1.13. Опорний заклад Микуличинський ліцей діє на підставі Статуту опорного закладу, розробленого відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 778, Положення про освітній округ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 р. № 777, інших нормативно-правових актів і затверджується засновником опорного закладу.

1.14. Опорний заклад Микуличинський ліцей самостійно ухвалює рішення та здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої законодавством України та цим Статутом.

1.15. Опорний заклад Микуличинський ліцей несе відповідальність перед собою, суспільством, державою та засновником за створення безпечних умов освітньої діяльності та дотримання: - державних стандартів освіти; - договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, зокрема зобов’язань за міжнародними угодами; - фінансової дисципліни.

1.16. Мовою навчання і виховання у Микуличинському ліцеї є державна мова. Кожен, хто здобуває в Микуличинському ліцеї повну загальну середню освіту, вивчає у цьому закладі освіти державну мову відповідно до державних стандартів.

1.17. Опорний заклад має право: - визначати форми, методи та засоби організації освітнього процесу; - визначати варіативну складову освіти та зміст позакласної роботи, в установленому порядку розробляти та впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани з урахуванням державних стандартів; - спільно з вищими освітніми та науково-дослідними закладами здійснювати науково-дослідницьку, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України; - використовувати різні форми морального та матеріального заохочення учасників освітнього процесу; - бути власником і розпорядником рухомого та нерухомого майна згідно з чинним законодавством і цим Статутом; - відкривати розрахунковий рахунок; - отримувати кошти та матеріальні цінності від органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб; - залишати у своєму розпорядженні та використовувати кошти від власної господарської діяльності, дотримуючись чинного законодавства України; - розвивати власну соціальну базу — мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів; - організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних кадрів; - створювати структурні підрозділи відповідно до чинного законодавства, формувати штатний розпис, встановлювати форми матеріального заохочення учасників освітнього процесу у межах кошторису; - спрямовувати кошти опорного закладу на благоустрій соціально-побутових об’єктів; - здійснювати поточний ремонт приміщень; - об’єднувати на договірній основі свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій в Україні та поза її межами; - надавати платні послуги, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України; - створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання, з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами; - охоплення дошкільною освітою дітей, які не відвідують дошкільні навчальні заклади; - мати у своєму складі структурні підрозділи , інтернати з частковим або повним утримуванням здобувачів освіти, у тому числі за рахунок засновника; - на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні та інші об’єднання , кожен з учасників якого зберігає статус юридичної особи; - здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.18. Микуличинський ліцей зобов’язаний: - реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти; - здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку; - задовільняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування Микуличинського ліцею, в здобутті повної загальної середньої освіти; - за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами; - забезпечувати єдність навчання та виховання; - створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу; - проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному спеціальним законодавством; - забезпечувати відповідність рівня повної загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти; - охороняти життя і здоров’я учнів, педагогічних та інших працівників Микуличинського ліцею; - додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу; - забезпечувати видачу учням документів про освіту встановленого зразка; - здійснювати інші повноваження, делеговані Засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.19. У Микуличинському ліцеї можуть створюватись та функціонувати: 1) методичні об’єднання педагогічних працівників: 2) творчі та динамічні групи; 3) спортивні секції; 4) гуртки за інтересами; 5) методична, соціальна, психологічна служби закладу; 6) наукові та інші об’єднання учнів, педагогічних працівників, батьків або осіб, які їх заміняють; 7) інші (у разі потреби, якщо це передбачено чинним законодавством).

1.20.Медичне обслуговування учнів здійснюється комунальним некомерційним підприємством «Яремчанська центральна міська лікарня» та медичним працівником Микуличинського ліцею.

1.21. Штатні розписи затверджуються директором на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

1.22. Взаємовідносини Микуличинського ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Микуличинський ліцей проводить свою діяльність на певному рівні загальної середньої освіти за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому порядку.

2.2. Микуличинський ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного прогнозування, річного, тижневого планів. У плані роботи опорного закладу відображаються основні питання роботи закладу загальної середньої освіти, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується рішенням педагогічної ради опорного закладу.

2.3. Микуличинський ліцей відноситься до закладів загальної середньої освіти та провадить освітню діяльність відповідно до ліцензії. Тип – заклад загальної середньої освіти, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти та реалізує освітні програми на трьох рівнях: І ступінь (1-4 класи) – термін навчання 4 роки; II ступінь (5-9 класи) – термін навчання 5 років; ІІІ ступінь (10-11класи) – термін навчання 2 роки. Тривалість здобуття повної загальної середньої освіти на кожному її рівні може бути змінена (подовжена або скорочена) залежно від форми здобуття освіти, результатів навчання та/або індивідуальної освітньої траєкторії учня. Тривалість здобуття в опорному закладі повної загальної середньої освіти на кожному її рівні особами з особливими освітніми потребами встановлюється Кабінетом Міністрів України. Повна загальна середня освіта в опорному закладі здобувається за очною (денною) формою. Також повна загальна середня освіта в закладі може здобуватися за дистанційною, мережевою, індивідуальною (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) формами навчання.

2.4. Основним документом, що регулює освітній процес у закладі загальної середньої освіти, є навчальний план, який складається на основі розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України типових навчальних планів із конкретизацією варіативної частини та профілю навчання. Робочий навчальний план погоджується педагогічною радою опорного закладу та затверджується директором.

2.5. Відповідно до навчального плану педагогічні працівники Микуличинського ліцею самостійно добирають або складають та розробляють освітні програми, добирають підручники, навчальні посібники, які мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи та засоби навчання, що забезпечують виконання статутних завдань та отримання учнями освіти на рівні державних стандартів.

2.6. Основою для розроблення освітньої програми є відповідний Державний стандарт загальної середньої освіти. Освітня програма має містити: - загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти; - вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою; - перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та предметів, дисциплін, тощо, логічну послідовність їх вивчення; - форми організації освітнього процесу; -опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

2.6.1. Освітня програма схвалюється педагогічною радою та затверджується директором.

2.6.2. Освітня програма має передбачити освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти.

2.6.3.Освітня програма може бути розроблена для одного і для декількох рівнів освіти.

2.6.4. Кожна освітня програма має передбачати досягнення учнями результатів навчання, визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти.

2.7. Зарахування учнів до Микуличинського ліцею здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу). За потреби учень може впродовж будь-якого року навчання перейти до іншого закладу загальної середньої освіти.

2.8. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. Навчальний рік розпочинаються 1 вересня і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.

2.9. Навчальні заняття організуються за семестровою системою.

2.10. Відволікання учнів від уроків на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених чинним законодавством України).

2.11. Тривалість канікул упродовж навчального року має бути не меншою за 30 календарних днів.

2.12. Тривалість уроків у навчальному закладі становить: - у перших класах 35 хвилин; - у других — четвертих класах 40 хвилин; - у п’ятих — одинадцятих 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з відділом освіти та Держпродспоживслужбою у Івано-Франківській області. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви ( як правило після другого або третього уроку) — 30 хвилин.

2.13. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, який складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується Радою опорного закладу і затверджується директором. Тижневий режим роботи Микуличинського ліцею затверджується у розкладі навчальних занять. Крім обов’язкових навчальних занять, у опорного закладу та філіях проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, які передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їхніх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

2.14. Охоплення дошкільною освітою дітей, які не відвідують дошкільні навчальні заклади;

2.15. Для учнів 1-5 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, можуть створюватися групи подовженого дня. Зарахування до груп подовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора ліцею на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють.

2.16. Внесення змін до структури навчального року, зміни тривалості навчального тижня, уроку, перерв між уроками, графіка шкільних канікул допускається лише за умов зміни навчального плану, цього Статуту, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, інших нормативних документів про освіту.

2.17. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмета визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог та з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.18. В опорному закладі та філіях рівень досягнень учнів у навчанні визначається відповідно до діючої системи оцінювання знань. В опорному закладі та філіях ведеться тематичний облік знань, якщо це передбачено програмою. У першому - четвертих класах дається словесна характеристика знань учнів у навчанні.

2.19. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводить до відома учнів класний керівник. Результати державної підсумкової атестації – голова атестаційної комісії.

2.20. Порядок переведення і випуску учнів Микуличинського ліцею визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів (вихованців) закладів системи загальної середньої освіти.

2.21. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється за допомогою їх державної підсумкової атестації. Порядок її проведення визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України.

2.22. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту: - свідоцтво про початкову освіту; - свідоцтво про базову середню освіту; - свідоцтво про повну загальну середню освіту

2.23. Особам, які закінчили Микуличинський ліцей ІІ ступеня з навчальними досягненнями високого рівня (10,11,12 балів) видається свідоцтво про базову середню освіту особливого зразка.

2.24. За відмінні успіхи в навчанні учні випускники III ступеня нагороджуються похвальною грамотою “За особливі успіхи у вивченні окремих предметів», медалями – Золотою “За особливі успіхи у навчанні “або Срібною “За успіхи у навчанні ”. За відмінні успіхи у навчанні випускники школи ІII ступеня одержують свідоцтва про повну загальну середню освіту з відзнакою

2.25. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: - учні 3-8 та 10-х класів нагороджуються Похвальними листами за високі досягнення у навчанні . - випускники 9 та 11 класів нагороджуються грамотою за особливі досягнення у вивченні певного предмету або свідоцтвом з відзнакою.

2.26.Розклад уроків складається відповідно до навчального плану Микуличинського ліцею з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується керівником ліцею.

2.27. Для учнів 5-8-х класів допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета під час проведення лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання. У 9-12-их класах допускається проведення підряд двох уроків з одного предмета інваріантної та варіативної частин робочого навчального плану.

2.28.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

2.29.Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у Микуличинському ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.30.Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.31.Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи Микуличинського ліцею, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.32.Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів Микуличинського ліцею визначаються МОН України.

2.33.Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.34.Оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів, затверджених МОН України.

2.35.Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

2.36.Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

2.37. Кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію за кожний рівень повної загальної середньої освіти з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.

2.39.У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію. У разі повторного непроходження річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації педагогічна рада відповідного закладу освіти спільно з батьками учня до початку нового навчального року вирішує питання про визначення форми та умов подальшого здобуття таким учнем повної загальної середньої освіти.

2.40. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

2.41. Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами в Микуличинському ліцеї здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).

2.42. В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.

2.43.Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома учнів, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.

2.44.Свідоцтва про базову середню освіту та про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

2.45. Микуличинський ліцей відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер. Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність Микуличинського ліцею. У Микуличинському ліцеї забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань. Керівництву Микуличинського ліцею, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати учнів до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою. Учні не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).

2.46.Дисципліна в Микуличинському ліцеї дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.

2.47. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

ІІІ. ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У ЗАКЛАДІ

3.1. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладі освіти і ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України "Про освіту", та спрямовуватися на формування: - відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству; - поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою; - патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України; - усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності; - громадянської культури та культури демократії; - культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля; - прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; - почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії; - культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості. Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

3.2 Виховання учнів закладу здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.

3.3.Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, законах та інших нормативно – правових актах України.

3.4. В опорному закладі та філіях забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

3.5. Примусове залучення учнів до вступу в будь – які об’єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється. ІV.Учасники освітнього процесу

4.1. Учасниками освітнього процесу в Микуличинському ліцеї є: - здобувачі освіти; - педагогічні працівники; - психолог; - соціальний педагог; - практичний психолог; - асистенти вчителя; - бібліотекар; - інші спеціалісти закладу; - директор; - батьки або особи, які їх замінюють.

4.2. Статус учасників освітнього процесу, їхні права та обов’язки визначаються законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», цим Статутом та іншими нормативними документами.

4.3. Учні Микуличинського ліцею мають гарантоване державою право на: - доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти; вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять; - безпечні і нешкідливі умови навчання та праці; - користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу загальної середньої освіти; - участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо; - отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг; - перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини; - участь у роботі органів громадського самоврядування; - участь у роботі добровільних самодіяльних об'єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо; - повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань; - захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

4.4. Учні Микуличинського ліцею зобов'язані: - оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти; - підвищувати свій загальний культурний рівень; - брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом навчального закладу, даним Статутом; - дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників; - виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту правил внутрішнього розпорядку закладу; - брати участь у різних видах трудової діяльності; - дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу; - дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу; - дотримуватися правил особистої гігієни; - захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти; - отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування); - користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Микуличинського ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Микуличинським ліцеєм відповідно до спеціальних законів;

4.5. Учні Микуличинського ліцею залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

4.6. Педагогічними працівниками Микуличинського ліцею можуть бути лише особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту та професійну підготовку, а також фізичний та психічний стан яких дає змогу виконувати покладені на них функції.

4.7. Прийняття і звільнення педагогічних та інших працівників здійснюється відповідно до законодавства України про працю, Закону України «Про загальну середню освіту» та інших законодавчих актів.

4.8. Педагогічні працівники мають право : - самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров'я учнів; - брати участь у роботі методичних кафедр, нарад, зборів опорного закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної роботи; - обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; - навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників; - проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації; - проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу; - вносити адміністрації закладу і відділу освіти пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи; - на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства; - об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших громадських об'єднань, діяльність яких не заборонена законодавством; - порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

4.9. Педагогічні працівники зобов’язані: - забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти; - контролювати рівень навчальних досягнень учнів; - нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, адміністрації опорного закладу; - сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я; - виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі; - виконувати Статут Микуличинського ліцею, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору (контракту); - брати участь у роботі педагогічної ради; - виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб; повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу; - готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; - дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків; - постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури; - виконувати накази і розпорядження директора закладу загальної середньої освіти, відділу освіти; - вести відповідну документацію

4.10. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.

4.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства і затверджується директором ліцею.

4.12.Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим за тарифну ставку (посадовий оклад) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

4.13. Перерозподіл педагогічного навантаження впродовж навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства України про працю.

4.14. У Микуличинському ліцеї обов’язково проводиться атестація педагогічних працівників. Вона здійснюється раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України.

4.15 Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж 5 років не може бути меншою за 150 годин.

4.16. Педагогічні працівники, які за результатами атестації не відповідають посаді, яку обіймають, або систематично порушують цей Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку закладу загальної середньої освіти, не виконують посадових обов’язків, умов колективного договору, трудового договору (контракту), звільняються з роботи згідно з чинним законодавством.

4.17. Батьки учнів або особи, які їх замінюють, є учасниками освітнього процесу з моменту зарахування їхніх дітей до ліцею.

4.18. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право: - обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей; - створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування; - звертатися до відділу освіти, директора Микуличинського ліцею, органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей; - приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу загальної середньої освіти; - брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази опорного закладу та філій; - обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу; - на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування опорного закладу та у відповідних державних, судових органах.

4.19. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані: - створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання; - забезпечувати дотримання дітьми вимог статуту закладу загальної середньої освіти; - поважати честь і гідність дитини та працівників закладу загальної середньої освіти; - постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей; - виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів; - виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини. - виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу , дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища , любов до України.

4.20. Інші права та обов'язки батьків або осіб, які їх замінюють, визначаються Законом України «Про освіту»..

4.21.У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, Микуличинський ліцей може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

4.22. Учасники освітнього процесу-представники підприємств, установ, організацій (далі — представники громадськості) — мають право: - обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу загальної середньої освіти; - керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами, гуртками, секціями; - сприяти поліпшенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню закладу загальної середньої освіти; - брати участь в організації освітнього процесу; - проводити консультації для педагогічних працівників.

4.23. Представники громадськості зобов’язані : - дотримуватися положень цього Статуту; - виконувати накази та розпорядження керівника закладу загальної середньої освіти, органів освіти, рішення органів громадського самоврядування; - пропагувати здоровий спосіб життя.

4.24. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов'язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

4.25 Посадові особи і громадяни, винні у порушенні законодавства про загальну середню освіту , несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.

4.26 Шкода, заподіяна учнями опорного закладу та філій, відшкодовується відповідно до чинного законодавства України.

V. Управління та громадське самоврядування закладу освіти

5.1.Керівництво Микуличинським ліцеєм здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Директор Микуличинського ліцею здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Микуличинського ліцею. Керівник є представником Микуличинського ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.

5.2. Директор Микуличинського ліцею призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Директор Микуличинського ліцею призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії. Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

5.3. Директор Микуличинського ліцею має право: - діяти від імені Микуличинського ліцею без довіреності та представляти Микуличинський ліцейу відносинах з іншими особами; - підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності Микуличинського ліцею ; - приймати рішення щодо діяльності Микуличинського ліцею в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном Микуличинського ліцею та його коштами; - призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників Микуличинського ліцею, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства; - визначати режим роботи Микуличинського ліцею; - ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів; - видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання; - укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції; - звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації закладу; - приймати рішення з інших питань діяльності Микуличинського ліцею.

5.4. Директор Микуличинського ліцею зобов’язаний: - виконувати цей Закон, Закон України "Про освіту" та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою; - планувати та організовувати діяльність Микуличинського ліцею; - розробляти проект кошторису та подавати його Засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження; - надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників; - організовувати фінансово-господарську діяльність Микуличинського ліцею в межах затвердженого кошторису; - забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку Микуличинського ліцею; - затверджувати правила внутрішнього розпорядку Микуличинського ліцею; - затверджувати посадові інструкції працівників Микуличинського ліцею ; - організовувати освітній процес та видачу документів про освіту; - затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Микуличинського ліцею відповідно до цього Закону; - створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану; - затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Микуличинському ліцеї, забезпечити її створення та функціонування; - забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня; - контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану; - забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом; - створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами; - сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками; - створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Микуличинського ліцею; - сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Микуличинському ліцеї; - формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Микуличинського ліцею; - створювати в Микуличинському ліцеї безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки; - організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства; - забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Микуличинського ліцею, зокрема, шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України; - здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства; - організовувати документообіг, бухгалтерський облік та звітність відповідно до законодавства; - звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Микуличинського ліцею; - виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, установчими документами Микуличинського ліцею, колективним договором, строковим трудовим договором.

5.5.Директор Микуличинського ліцею освіти має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені Законом України "Про освіту", та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, установчими документами Микуличинського ліцею і строковим трудовим договором.

5.6. Директор Микуличинського ліцею є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління Микуличинського ліцею. Усі педагогічні працівники Микуличинського ліцею беруть участь у засіданнях педагогічної ради.

5.7. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

5.8. Педагогічна рада Микуличинського ліцею: - схвалює стратегію розвитку Микуличинського ліцею та річний план роботи; - схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання; - схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти; - приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу; - приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу; - розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників; - приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою; - приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти; - може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності Микуличинського ліцею; - розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом Микуличинського ліцею до її повноважень. Рішення педагогічної ради Микуличинського ліцею вводяться в дію наказом керівника закладу.

5.9.У Микуличинському ліцеї можуть створюватися та діяти органи самоврядування: - органи самоврядування працівників Микуличинського ліцею; - органи самоврядування учнів; - органи батьківського самоврядування; - інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

5.10.Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Микуличинського ліцею є загальні збори (конференція) колективу Микуличинського ліцею, що скликаються не менш як один раз на рік. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій: - працівників Микуличинського ліцею – зборами трудового колективу; - учнів – класними зборами; - батьків – класними батьківськими зборами. Кількість делегатів від кожної з категорій відповідає кількості класів у ліцеї. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік. Загальні збори (конференція) Микуличинського ліцею: - заслуховують звіт керівника Микуличинського ліцею; - розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності Микуличинського ліцею; - затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності Микуличинського ліцею; - приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників Микуличинського ліцею.

5.11.У Микуличинському ліцеї за рішенням Засновника відповідно до спеціальних законів може створюватись і діяти піклувальна рада Микуличинського ліцею. Піклувальна рада Микуличинського ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Микуличинського ліцею з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

5.12.Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом. До складу піклувальної ради Микуличинського ліцею не можуть входити учні та працівники Микуличинського ліцею. Члени піклувальної ради Микуличинського ліцею мають право брати участь у роботі колегіальних органів Микуличинського ліцею з правом дорадчого голосу. Піклувальна рада діє на підставі положення, затвердженого Засновником Микуличинського ліцею.

5.13.Піклувальна рада: - аналізує та оцінює діяльність Микуличинського ліцею і його керівника; - розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку Микуличинського ліцею та аналізує стан їх виконання; - сприяє залученню додаткових джерел фінансування, що не заборонені законом; - проводить моніторинг виконання кошторису Микуличинського ліцею і вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором Микуличинського ліцею; - має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту Микуличинського ліцею; - може вносити Засновнику Микуличинського ліцею подання про заохочення директора Микуличинського ліцею або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом; - здійснює інші повноваження, визначені установчими документами Микуличинського ліцею.

VІ. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

6.1. Микуличинський ліцей формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей Микуличинського ліцею.

6.2. Микуличинський ліцей забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів: - статут Микуличинського ліцею ; - ліцензії на провадження освітньої діяльності; - сертифікати про акредитацію освітніх програм; - структура та органи управління Микуличинського ліцею; - кадровий склад Микуличинського ліцею згідно з ліцензійними умовами; - освітні програми, що реалізуються в Микуличинському ліцеї, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою; - територія обслуговування, закріплена за Микуличинським ліцеєм; - фактична кількість осіб, які навчаються у Микуличинському ліцеї; - мова (мови) освітнього процесу; - наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення); - матеріально-технічне забезпечення Микуличинського ліцею (згідно з ліцензійними умовами); - результати моніторингу якості освіти; - річний звіт про діяльність Микуличинського ліцею; - умови доступності Микуличинського ліцею для навчання осіб з особливими освітніми потребами; - перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати; - інша інформація, що оприлюднюється за рішенням Микуличинського ліцею або на вимогу законодавства.

6.3. Микуличинський ліцей оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

VІІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

7.1. До майна Микуличинського ліцею належать: - нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації,обладнання, транспортні засоби тощо; - майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав; - інші активи, передбачені законодавством.

7.2. Майно Микуличинського ліцею перебуває у комунальній власності Яремчанської міської ради і закріплено за ним на правах оперативного управління.

7.3. Микуличинський ліцей, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. Збитки, завдані Опорному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

7.4.Об’єкти та майно Микуличинського ліцею не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням. Фінансування Опорного закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства.

7.5.Джерелами фінансування Микуличинського ліцею є: - кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартом загальної середньої освіти; - кошти, отримані за надання платних послуг; - доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання; - благодійні внески юридичних та фізичних осіб; - інші джерела, не заборонені законодавством. Усі кошти, отримані від оренди нерухомого майна Микуличинського ліцею, використовуються виключно на його потреби.

7.6 Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Микуличинського ліцею визначається директором ліцею відповідно до законодавства України. Бухгалтерський облік здійснюється самостійно.

7.7.Штатний розпис Микуличинського ліцею затверджується директором ліцею після погодження із Засновником або уповноваженим ним органом на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

VІІІ. Міжнародне співробітництво

8.1. Микуличинський ліцей відповідно до чинного законодавства та за згодою засновника укладає договори про співпрацю, встановлює прямі зв’язки з іншими закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, окремими громадянами як на території України, так і поза її межами.

8.2. За наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів опорний заклад має право здійснювати міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

8.3. Микуличинський ліцей має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співпрацю з іншими закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

8.4. Участь закладу у міжнародних програмах , проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

IХ. Контроль за діяльністю Микуличинського ліцею

9.1.Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Микуличинського ліцею здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

9.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Микуличинського ліцею здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит Микуличинського ліцею відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

9.3.Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою Засновника, директора Микуличинського ліцею, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (конференції), піклувальної ради Микуличинського ліцею у випадках, передбачених чинним законодавством.

9.4.Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Микуличинського ліцею здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

9.5.Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайті Микуличинського ліцею, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

9.6.Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

9.7. Засновник Микуличинського ліцею або уповноважена ним особа: - здійснює контроль за дотриманням установчих документів Микуличинського ліцею; - здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Микуличинського ліцею . - здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Х. Реорганізація та ліквідація опорного закладу

10.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Микуличинського ліцею приймається Яремчанською міською радою у порядку, встановленому чинним законодавством.

10.2.При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) Микуличинського ліцею його працівникам та учням гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

ХІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

11.1. Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.

11.2. В разі виникнення потреби, до даного Статуту можуть вноситися зміни і доповнення. Зміни до Статуту розробляються директором та затверджуються рішенням Засновника.

Секретар міської ради П.Жіляк

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень