Навчаємо щастю - навчаємо жити!
З 17-21 березня 2025 року було проведено Тиждень щастя в початкових класах Нової української школи під гаслом "Навчаємо щастю - навчаємо Жити"
У плані проведення Тижня було передбачено тематичні заходи інформаційного, освітнього та виховного характерів. Заходи обговорено на засіданні методичної спільноти вчителів 1-4 класів, затверджено директором ліцею. Робота Тижня була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими та корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів.
Як свідчать результати проведеної роботи, відгуки вчителів 1-4 класів, учителів-предметників про результативність її проведення, даний Тиждень пройшов у цілому на високому науково-методичному рівні, продемонстрував зацікавленість вчителів питанням підвищення ефективності організації навчально-виховної роботи, готовність опановувати новими знаннями із педагогіки та психології, пошук нових шляхів покращення навчально-виховного процесу, розвитку пізнавальної діяльності учнів.
Розпочався Тиждень урочистою лінійкою, на якій учні познайомились із планом проведення заходів та були налаштовані на творчий підхід до отриманих завдань та активну участь у всіх запланованих заходах.
Дуже цікавим та пізнавальним була година спілкування у 2-В класі Щастя у дрібницях» (Бойко Н.М.), яка стала чудовою нагодою для дітей усвідомити, що щастя – це не лише великі події, а й маленькі радості, які оточують нас щодня. Інтерактивні форми роботи та відкрите обговорення допомогли дітям поділитися своїми думками та почуттями, а також навчитися цінувати прості моменти, які роблять життя яскравішим.
Яскраві враження учні 2-А класу отримали від проектної роботи «Кроки
до щасливого життя» (Іваніцька Л.А.)., яка дала змогу учням глибше усвідомити важливість позитивного мислення та активної життєвої позиції. У процесі роботи діти не лише досліджували теоретичні аспекти щастя, але й вчилися застосовувати їх на практиці, розробляючи власні стратегії для досягнення гармонії та радості.
Учні 4-А класу (Слесарчук Л.В.) отримали масу задоволення від виховної години «Цінність щастя», вечірки в стилі 90-Х, які д опомогли дітям усвідомити, що щастя – це не лише матеріальні блага, але й емоційний стан, який залежить від їхніх власних дій та ставлення до життя. Використання інтерактивних вправ та прикладів з літератури сприяло розвитку емпатії та вміння бачити позитивні моменти в кожному дні.
Чудову виховну годину провела Онучак С.І з учнями 4-В класу «Що таке щастя і як його досягти?», яка стала платформою для відкритого діалогу про важливість позитивних емоцій та вміння знаходити радість у простих речах. Діти активно ділилися власними думками та досвідом, що сприяло розвитку комунікативних навичок та формуванню позитивного ставлення до життя.
В цікавій доступній формі Томашевська У.В. з учнями 4-Б класу провела співпрацю з ЗЗДО «Ягідка» на тему «Сім кольорів щастя», де вдало поєднала теоретичні знання з практичними вправами, що допомогло дітям не лише усвідомити важливість щастя, але й навчитися застосовувати отримані знання у повсякденному житті. Використання прикладів з літератури та кіно сприяло розвитку емоційного інтелекту та вміння бачити красу у простих речах.
На уроці образотворчого мистецтва у 3-А класі (Шендеровська Б.В.) учня малювали «Дерево щастя», який став не лише творчим, але й психологічно важливим для дітей. Через малюнок вони змогли візуалізувати свої мрії та цінності, а також усвідомити, що щастя – це не лише матеріальні блага, але й внутрішній стан. Обговорення малюнків сприяло розвитку емпатії та вміння бачити позитивні моменти в житті.
Потік позитивної енергії зарядив радістю та ентузіазмом учасників 1-А класу (Костинюк М.Д.), коли малювали «Будиночок щастя». Через символічне зображення будиночка вони змогли виразити свої особисті цінності та мрії, а також усвідомити, що щастя – це не лише зовнішні обставини, а й внутрішній стан гармонії. Спільне обговорення малюнків сприяло розвитку вміння бачити красу в простих речах.
Бельмега Л.В. з групою учнів 4-Б класу провела урок щастя «Щасливі діти України», де засобом формування патріотичних почуттів у дітей через творчість та спілкування діти змогли висловити свою любов до України та віру в її щасливе майбутнє. Урок сприяв розвитку емпатії та вміння бачити красу в простих речах, а також надихнув дітей на добрі справи та активну участь у житті країни.
Прикрасою Тижня стали виготовлення і виставка «Щастяфонів» учнями 2-Б класу (Гарасим’юк Г.Д.), які стали чудовою нагодою для дітей висловити свою творчість та поділитися позитивними емоціями. Кожен "щастяфон" – це не просто виріб, а символ радості, надії та віри у світле майбутнє, який надихає на добрі справи та заряджає позитивом. Вони стали не лише розважальним, але й емоційно насиченим заходом, який об'єднав дітей та дорослих у спільному прагненні до позитиву. Кожен "щастяфон" – це унікальний витвір, що відображає індивідуальність автора та його розуміння щастя, а також слугує нагадуванням про важливість радості та добра в житті.
Стефурак І.В. з учнями 3-А класу створили чудовий проект «Моє щастя – це…», який став чудовою нагодою для дітей висловити свої особисті цінності та джерела радості. Проєкт не лише сприяв розвитку творчих навичок, а й допоміг дітям усвідомити, що щастя – це не лише матеріальні блага, але й емоційний стан, який залежить від їхніх власних дій та ставлення до життя.
До Міжнародного дня щастя бібліотекарі Косило М.В. та Грещук У.Ю провели пізнавальну інтерактивну квест-шру «У пошуках щастя», яка вдало поєднала елементи гри та навчання, створивши захоплюючу та пізнавальну атмосферу. Виконання завдань, що вимагали логічного мислення та творчого підходу, допомогло дітям не лише розважитися, але й набути цінних життєвих навичок.
Виготовлення листівок "Щастя живе в тобі" учнями 3-В класу (Вередюк Л.М.) стало не лише творчим процесом, але й своєрідною арттерапією для дітей. Кожна листівка, створена з любов'ю та натхненням, несе в собі позитивний заряд та нагадує про важливість внутрішньої гармонії. Цей процес допоміг дітям не лише розвинути творчі навички, але й навчитися виражати свої емоції та думки через мистецтво.
Казки Василя Сухомлинського про щастя – це не лише літературні твори, а й глибокі моральні настанови для дітей. Вони вчать цінувати прості радощі життя, такі як дружба, любов до природи та добрі вчинки. Автор майстерно використовує казкові образи, щоб донести до дітей важливість емпатії, чуйності та вміння дарувати радість іншим. Казки Сухомлинського – це не лише розповіді, а й джерело мудрості, яке допомагає дітям зростати добрими, чуйними та щасливими людьми. Саме про це говорили учні 1-Б класу (Мотрук М.Д.).
Виховна година "Що таке щастя і як його досягти?" у 3-Б класі (Микитюк М.В.) стала платформою для важливого діалогу з учнями про сенс життя та цінність позитивних емоцій. Обговорення різних аспектів щастя, від простих радощів до глибоких життєвих цінностей, допомогло дітям усвідомити, що щастя – це не лише мета, а й процес, який залежить від їхнього ставлення до життя. Використання інтерактивних методів роботи та прикладів з літератури сприяло розвитку емпатії та вміння бачити позитивні моменти в кожному дні.
Фінальним акордом Тижня щастя у початковій школі стало свято у 1-В класі (Івасюк М.Ю.), яке стало не просто подія, а важливий крок у вихованні дітей, спрямований на зміцнення родинних зв'язків. Такі заходи допомагають дітям усвідомити цінність старшого покоління, їхню мудрість та досвід. Вони сприяють розвитку у дітей почуття вдячності, поваги та любові до бабусь і дідусів, що є важливими складовими емоційного інтелекту.
З необмеженим ентузіазмом у Тижні початкової освіти взяли участь не лише діти, але й педагоги. Було проведено круглий стіл “Із досвіду впровадження Держстандарту загальної початкової освіти”, дискусію “ІКТ – данина моді чи необхідність” під гаслом «Щастя - це стан душі, який ми створюємо самі» спільно з практичним психологом Пориваєвою Г.П. та соціальним педагогом Белевич Ю.Я. елементи тренінгу «Дозволь собі бути щасливим», де показузали його ефективність у розвитку емоційної стійкості та позитивного мислення учасників. Тренінг сприяв усвідомленню внутрішнього стану як ключового фактора щастя, а не зовнішніх обставин. Учасники отримали практичні навички для саморегуляції, рефреймінгу та афірмацій, що допомогло їм взяти на себе відповідальність за своє емоційне благополуччя.