Наказ про підсумки Тижня педагогічної майстерності 2025
УКРАЇНА
Управління освіти, культури, спорту та молодіжної політики Яремчанського міськвиконкому
Микуличинський ліцей
від 20.03.2025р №
Про підсумки проведення декади
педагогічної майстерності вчителів
Згідно плану роботи ліцею на 2024/2025 н.р. в період з 12 по 17 березня 2025 року у Микуличинському ліцею проходив методичний тиждень педагогічної майстерності вчителів на тему «Розвиток творчості вчителя – основа розвитку компетентності здобувача освіти». Проведенню тижня передувала певна робота. На засіданні педагогічної ради був розроблений план проведення тижня, призначені відповідальні за проведення даних заходів та відкритих уроків в рамках означеної теми. Заступниками директора з навчально-виховної роботи Онутчак О.В. та Настуняк Н.М. були проведені методичні консультації для організації запланованих заходів, було подано методичні рекомендації для успішного проведення відкритих уроків.
Всі методичні заходи, заплановані в рамках тижня, були проведені.
Основною метою методичного тижня була демонстрація професійних досягнень педагогів через основні види освітньої діяльності. Педагогами були проведені відкриті уроки та заходи. В усіх учасників методичного тижня уроки пройшли на належному методичному рівні, у кожного з них можна виділити найбільш цінне на уроках: правильний вибір форм, методів і прийомів навчання, використання новітніх інформаційних технологій в поєднанні з традиційними, які стимулювали активність та пізнавальний інтерес учнів до навчання.
Під час проведення тижня вчителі демонстрували свою майстерність при проведенні відкритих уроків.
У ході декади вчителями-предметниками було проведено 13 відкритих уроків з різних дисциплін розвивального та виховного характеру з учнями різних вікових категорій, тренінгові заняття з тими, хто атестувався. Було встановлено, що вчителі з усією відповідальністю ставляться до дорученої їм справи. Під час підготовки до уроків, занять і заходів визначають такі форми й методи роботи з учнями, які сприяють глибокому засвоєнню ними навчального матеріалу, підвищенню рівня їх навченості, впливають на ефективність і результативність навчально-виховного процесу. Уроки були цікавими й методично грамотно побудованими, їх структура відповідала типу. Вчителі продемонстрували майстерність щодо впровадження елементів новітніх педагогічних технологій, використання інтерактивних методів навчання, вміння оригінально поєднувати теорію з практикою, що значно впливає на підвищення рівня знань учнів.
На високому науковому й методичному рівнях були проведені відкриті уроки Підлетейчук О.П., Іваніцької Л.А., Стефурак І.В., Киселюк М.П., Сорохманюк О.П., Лазебнікова Н.Р. Уроки цих педагогів завжди цікаві, їх етапи добре продумані, насичені різними видами роботи, з вдало підібраною наочністю та дидактичним матеріалом. Активно використовувалися ігрові моменти, створювалися «ситуації успіху», що розвивало пізнавальний інтерес і активність учнів, знімало втому, дозволяло втримати увагу. Творче ставлення до роботи таких педагогів забезпечує високу якість навчання школярів. Вдало поєднані диференційований та індивідуальний підходи розкривали потенціал кожного учня, здатність працювати в команді, оцінювати власні можливості, порівнювати їх з досягненнями товаришів, відчувати рівень складності розв’язуваних завдань, контролювати результат.
Вчитель біології Киселюк М.П. провела урок з теми «Різноманітність грибів, їх значення в природі і для людини», допомола учням розширити знання про важливу роль грибів в екосистемах та їхнє значення для людини. Використання наочних матеріалів та інтерактивних методів навчання сприяло активному залученню учнів до процесу пізнання. Урок не лише надав теоретичні знання, але й розвинув практичні навички, необхідні для безпечного збирання грибів.
Вчитель української мови та літератури Підлетейчук О.П. провела інтерактивний урок з теми «Написання н, нн у прикметниках», доповнений піснями Назарія Яремчука, став не лише ефективним засобом засвоєння граматичних правил, але й емоційно насиченим досвідом. Поєднання музичного та мовного матеріалу сприяло активній участі учнів, а використання пісень Яремчука додало уроку особливої атмосфери та естетичного задоволення.
Вчитель української мови та літератури Сорохманюк О.П. провела урок з теми «Література рідного краю. Дмитро Павличко «Золоторогий олень», який став чудовою нагодою для знайомства з літературою рідного краю. Через аналіз казки учні не лише поглибили знання про творчість письменника, але й відкрили для себе красу та багатство Карпатського краю. Використання інтерактивних методів роботи сприяло розвитку у дітей образного мислення та емоційного інтелекту.
Вчитель початкових класів Іваніцька Л.А. провела урок позакласного читання з теми «Батьківщина – рідний край», який став не лише джерелом нових знань про рідну землю, але й емоційним переживанням для учнів. Використання поетичних творів та інтерактивних методів роботи допомогло дітям глибше відчути красу та багатство рідного краю, а також сформувати патріотичні почуття.
Вчитель початкових класів Стефурак І.В. провела урок я досліджую світ «Будова і життєвий цикл рослин. Класифікація рослин», який став чудовою нагодою для учнів розширити знання про різноманітність рослинного світу. Використання наочних матеріалів та інтерактивних методів навчання допомогло дітям краще зрозуміти будову рослин та їх класифікацію. Урок сприяв розвитку пізнавального інтересу та екологічної свідомості учнів.
Належну увагу вчитель англійської мови Лазебнікова Н.Р. приділяє активізації мовної діяльності учнів, опануванню ними монологічного та діалогічного мовлення, правилами мовленнєвої поведінки; розвиває вміння послідовно і грамотно висловлювати думки в усній і письмовій формі на англійській мові. Проведений урок в 11-Б класі на тему «Кіно як вид мистецтва. Відгук про улюблений фільм» став не лише засобом вивчення мови, але й платформою для розвитку креативності та критичного мислення учнів. Аналіз улюблених фільмів англійською мовою дозволив учням покращити мовні навички, а також поглибити розуміння культурних особливостей англомовних країн.
Не менш цікавими й результативними були уроки менш досвідчених учителів. Так, Вербіцька Б.Б, вчитель я пізнаю природу, провела урок у 5-В класі про гриби, на якому вдало поєднала теоретичні знання з практичними навичками, необхідними для безпечного збирання грибів. Інтерактивні методи навчання та використання наочних матеріалів сприяли активному залученню учнів до процесу пізнання, допомагаючи їм усвідомити важливість грибів у природі та для людини.
Достатньо цікавими виявилися педагогічні знахідки вчителя-логопеда Стефанюк О.В., асистентів вчителів Петрикани М.І., Попович М.В., Калинчук В.І., Павук Н.М. Для їх роботи характерний творчий пошук, прагнення до позитивних змін шляхом впровадження елементів інноваційних технологій. Педагоги активно використали мультимедійну презентацію, передбачають оцінку ефективності застосованих методів та прийомів для розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Педагоги враховують індивідуальні особливості кожної дитини та адаптовують заняття до їх потреб. Вчать учнів логічно мислити та аргументувати, аналітично дискутувати та правильно висловлювати свої думки. З цією метою вміло поєднують гру і навчання, зацікавлюють учнів матеріалом, використовуючи різну наочність: картини, малюнки, схеми, фото та відеоматеріали, практикують різні методи
Керівниками методичних спільнот, адміністрацією навчального закладу, членами атестаційної комісії були ініційовані й проведені «круглий стіл» з проблеми: «Атестація – крок до вершини успіху», в ході якого відбулася конструктивна розмова щодо аналізу проведених відкритих уроків, занять, виховних заходів, кращі педагоги ділилися своїми педагогічними здобутками, підводили підсумки самоосвітньої роботи над методичними проблемами.
Соціально-психологічною службою закладу в рамках декади проводився тренінг з учителями щодо виявлення їх професійного рівня, оцінки результатів роботи, співпраці з учнями та їх батьками.
Виходячи з вищесказаного,
НАКАЗУЮ:
- Заходи з підвищення педагогічного, психологічного, методичного та фахового рівнів педагогічних працівників, які атестувалися, вважати виконаними.
- Адміністрації навчального закладу:
2.1. Дотримуватись вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
2.2.Здійснювати організаційні заходи щодо успішного проведення атестації педагогів закладу.
2.3.Забезпечувати своєчасне надання інформації щодо атестації вчителів та проходження ними курсів підвищення кваліфікації на засадах вільного вибору форм і місця.
- Заступникам директора з навчальної роботи Онутчак О.В. та Настуняк Н.М:
3.1. Скоординувати роботу з педагогічними кадрами закладу щодо проведення атестації педагогічних працівників у 2025 році.
3.2.Урізноманітнювати спектр форм, методів, засобів, технологій методичної роботи з педагогічними кадрами.
3.3.Сприяти активізації творчої діяльності вчителів, стимулюванню неперервної фахової та загальної освіти, підвищенню їхньої персональної відповідальності за результати навчання й виховання учнів.
- Педагогічним працівникам систематично працювати над підвищенням рівня самоосвітньої діяльності, професіоналізму, удосконаленням дидактичних умінь і навичок.
- Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор ліцею Ярослав ВЕНГРИНЯК